Menu

En overkommelig guide til minerva modellen

14. april 2020 - Ikke-kategoriseret
En overkommelig guide til minerva modellen

Når du som virksomhed skal sørge for at nå ud til dine kunder, via din markedføring, er det først og fremmest vigtigt at du ved hvordan man fører ordentlig markedsføring og hvad dette indebærer. Det er altafgørende for dig selv og din marketing at du ved og har sat dig ind i hvad den potentielle kunde søger og hvilket behov de har. Du skal med andre ord lave det man kalder en livsstils analyse og ramme den rigtige målgruppe når du fremfører dine planer for kunden.

Og dette bliver naturligvis muliggjort ved at man benytter sig af minerva modellen, som du kan få en dybdegående forklaring på (altså hvordan den ser ud og hvilke målgrupper de forskellige farver symboliserer), ved at følge linket her.

Minerva modellen adskiller sig fra andre livstils modeller fordi der ikke længere er tale om en model der kun opdeler mennesker ud fra geografi. Nej, her er der tale om en adskillelse der opstår ved handlinger. Det betyder med andre ord at du som virksomhed rammer en målgruppe der har de samme holdninger, og levevis i stedet for blot folk der bor i samme område. Og på den måde er chancen større for at du KUN får fat i dem der passer til din målgruppe.

Det kan altid være svært at vide helt præcist hvilken målgruppe der passer bedst muligt til det produkt du skal sælge, eller i det hele taget skal fremlægge for den potentielle kunde. Det handler om at have en præsentation klar der virkelig viser hvordan det kan gavne din kunde og ligeledes vise at du har sat dig ind i hvad den målgruppe du går efter har af tanker og hvordan de lever. Dette er foreksempel, hvilket køn de har, hvilken aldersgruppe de tilhører, hvilken uddannelse de har og sammen med det hænger også hvilken løn de så har. Lønnen er naturligvis en vigtig faktorer for at kunden har den kapacitet det kræver at anskaffe sig det produkt du tilbyder. Udover det også hvilket fokus punkt de har.

I det blå segment er der fokus på individet, og man vil gerne have noget man kan vise frem for sine venner og bekendte. Status er i højsædet.

I det grønne segment taler man om mere miljøbevidste mennesker der tænker over hvor deres produkter kommer frem inden de køber dem.

Det violette segment indeholder mennesker med stor fokus på traditioner og gør-det-selv arbejde.

I det rosa segment finder vi mennesker der hæver familien over alt andet. Vi finder de mere klassiske husmødre.

Og sidst men ikke mindst det grå segment hvor vi finder dem der er usikre på sig selv. Dem der ikke har fået en placering i en af de andre segmenter.

Så hvis du er klar til at give dig i kast med minerva modellen så skal du blot læse videre ved at følge linket.