Menu

To SEO tips til at komme i gang med søgeoptimering

15. februar 2020 - Ikke-kategoriseret
To SEO tips til at komme i gang med søgeoptimering

SEO kan, og er for mange, lidt en jungle at finde rundt i. Nogle siger det ene mens andre siger det andet – og hvem har så ret? Og hvor bør du selv starte, hvis du går med overvejelser om at kickstarte søgemaskineoptimeringen på din egen hjemmeside? 

Hvad er SEO egentligt?
Til at starte med slår vi lige fast, hvorfor at det er en fantastisk idé at tænke over din SEO på din egen hjemmeside. SEO står for Search Engine Optimization og oversættes direkte til søgemaskineoptimering. Det er de processer og kasser som søgemaskinerne (primært kun google, da de står for 95% af hele verdens søgninger online) smider din virksomhed igennem for at finde ud af hvad du skal placeres og på hvilke søgeord du skal findes. 

Det kan virkelig betale sig at investere lidt penge, tid og tanker i SEO da det, hvis gjort ordenligt, kan tjene sig selv hjem et utal af gange. Målet med SEO er nemlig at øge mængden af organisk trafik der kommer til din hjemmeside. Organisk trafik er den mængde besøgende på din hjemmeside, som har fundet dig igennem google – så de har ikke kostet dig noget. Gratis potentielle kunder er en drøm som de fleste erhvervsdrivende godt ville lægge lidt arbejde i at komme tættere på – her kommer SEO ind i billedet.

Søgeordanalysen
Før du overhovedet går i gang med at skrive noget som helst indhold til din hjemmeside, skal du have lavet en søgeordanalyse. Søgeordanalysen konkretiserer hvilke søgeord dine eksisterende kunder finder dig på, og hvilke søgeord dine potentielle kunder leder efter dig på. Med søgeordsanalysen slipper du for at skulle gætte på hvilke søgeord der kunne være gode, for så at ende med at søgemaskineoptimere din hjemmeside med de helt forkerte søgeord. 

For bedst at putte det i et andet perspektiv, svarer det lidt til at du er på jagt og får øje på dit bytte (som er din potentielle kunde), du lægger en patron i kammeret, vender dig 180 grader væk fra byttet og skyder i en anden retning. 

Søgeordsanalysen er det der giver dig overblikket over hvilke slags ord dine kunder leder efter dig på. Det er alfa og omega at have fuldstændig styr på, når det handler om at komme i gang med SEO. 

Derfor er det første du bør gøre at tage kontakt til et professionelt SEO bureau som for eksempel SEO vækst Århus og høre hvad de vil anbefale dig at gøre – SEO er en for stor opgave at løfte selv, og det er ikke bøvlet værd.