Menu

Få kompetent hjælp til at ryddet et dødsbo

27. januar 2020 - Diverse
Få kompetent hjælp til at ryddet et dødsbo

Når du mister et kært familiemedlem, vil der ofte være en del praktiske foranstaltninger, som kræver din opmærksomhed: Begravelsesarrangement, arvespørgsmål og lignende ting, der skal planlægges og afklares. Der er mange ting, som skal varetages efter et dødsfald. Oveni vil du og din familie naturligt opleve sorg og tristhed, fordi et nært familiemedlem er gået bort.

For mange kan det være en svær oplevelse at stå med et dødsbo efter et familiemedlems død. Et hjem med mange genstande, møbler og billeder, som minder om afdøde og de oplevelser I har haft sammen. Det kan være svært at beslutte om en ting skal beholdes eller bortskaffes, fordi der kan være mange følelser knyttet til den afdødes genstande. I den forbindelse kan det være en stor hjælp at få professionel assistance til at få gennemgået, vurderet og ryddet boligen med omtanke og hensyn.

Sådan foregår rydning af dødsbo

Indledningsvist aftales et besøg i dødsboet, hvor boligens genstande gennemgås og vurderes. Besøget varer typisk omkring 30-60 min og du får et tilbud umiddelbart herefter, som er gratis og 100% uforpligtende. Hvis du ønsker det, kan du få en vurdering af effekter i dødsboet og et tilbud på at firmaet køber effekterne. Måske er der også genstande, som kan genbruges. Dem sørger firmaet for at køre til genbrugsbutikker, så spild undgås – naturligvis efter aftale med dig. I rydningen indgår også en lettere rengøring, så huset efterlades i en pæn stand.

Hvad koster rydning af et dødsbo?

Når du skal have ryddet et dødsbo, vil prisen variere alt efter opgavens omfang. Du kan læse mere om hvordan prisen bestemmes her: Hvad koster rydning af dødsbo

Opgaven kan naturligvis tilpasses fuldstændig efter dine behov og ønsker: Der er mulighed for at få ryddet dele af boligen eller få lavet en totalløsning. Du har undervejs i processen hele tiden mulighed for at komme i kontakt med firmaet løbende, hvis der opstår spørgsmål, usikkerhed eller nye behov.

 professionel og omhyggelig assistance

F.eks. kan du aftale, at du vælger de vigtigste ting, som du gerne vil beholde som minde om afdøde og derefter kan du overlade resten af rydningen til fagfolk, som sorterer i møbler og andre genstande. De sørger derefter for at ejendelene enten sælges, kommer på genbrugsstation eller bortskaffes.

Der findes forskellige løsninger, alt efter hvor meget I gerne selv vil varetage. Men I kan få hjælp til opgaven fra fagfolk, som er modne, servicemindede og omhyggelige, når et dødsbo skal ryddes.